PL EN DE

F.A.Q.

1. Jak przebiega procedura zakupu samochodu?

W pierwszej kolejności składacie Państwo zapytanie ofertowe do naszej firmy. Po ustaleniu modelu oraz specyfikacji podpisujemy umowę wraz ze szczegółową specyfikacją pojazdu oraz pełnomocnictwem.

Następnie wystawiona zostaje faktura zaliczkowa przez dealera zagranicznego, po opłaceniu której pojazd jest kierowany do produkcji. Po dostarczeniu zamówionego pojazdu do dealera następuje wystawienie faktury końcowej, a po jej zapłaceniu, pojazd jest przetransportowany do Polski. W przypadku pojazdu znajdującego się na stoku u dealera wystawiona jest od razu faktura końcowa.

Komplet przetłumaczonych dokumentów dostarczany jest klientowi wraz z pojazdem. Po opłaceniu akcyzy oraz podatku VAT przez klienta następuje rejestracja pojazdu w Wydziale Komunikacji. Następnie po opłaceniu naszej faktury następuje odbiór samochodu u nas w firmie lub dostarczenie pojazdu pod wskazany przez klienta adres.

2. Jaka jest gwarancja na samochód kupiony za pośrednictwem brokera samochodowego?

Gwarancja na samochód kupiony za pośrednictwem brokera samochodowego jest taka sama, jak w przypadku zakupu samochodu w autoryzowanym salonie na terenie Polski.

Samochód, który Państwo nabywają pochodzi z autoryzowanego salonu na terenie Unii Europejskiej i posiada gwarancje honorowaną we wszystkich autoryzowanych serwisach danej marki na terenie całej Unii Europejskiej.

W przypadku, niektórych marek istnieje również możliwość rozszerzenia gwarancji za dodatkową opłatą.

3. Dlaczego warto kupić samochód za pośrednictwem brokera samochodowego?

Ze względu na niższą cenę, aniżeli w autoryzowanym salonie danej marki na terenie Polski.

4. Jaki jest okres oczekiwania na samochód?

Okres oczekiwania na samochód uzależniony jest od specyfikacji wyposażenia samochodu. Jeżeli wybiorą Państwo samochód, który znajduje się na stoku u naszego partnera okres oczekiwania wynosi około 2 tygodnie.

W przypadku samochodu do produkcji okres realizacji zamówienia wynosi od 8-16 tygodni, tak samo jak w przypadku zamówienia w autoryzowanym salonie na terenie Polski.

5. Gdzie następuje odbiór samochodu przez Klienta?

Odbiór samochodu przez klienta następuje bezpośrednio w siedzibie naszej firmy. Istnieje również możliwość odbioru pojazdu w wyznaczonym przez klienta miejscu na terenie kraju lub bezpośrednio u autoryzowanego dealera na terenie UE, gdzie pojazd jest zamawiany.

6. Na jakich warunkach samochód jest transportowany do Polski?

Transport pojazdu dokonywany jest za pośrednictwem licencjowanego przewoźnika. Każdy transport posiada sumę ubezpieczenia Cargo wartości 150 000€.

7. Jakie dokumenty są wymagane przy rejestracji samochodu?

Przy rejestracji samochodu zakupionego u zagranicznego Dealera na terenie Unii Europejskiej wymagane są następujące dokumenty:
• dowód zapłaty akcyzy;
• dowód zapłaty podatku VAT;
• oryginalna faktura zakupu pojazdu wraz z tłumaczeniem przysięgłym;
• dokument homologacji wraz z tłumaczeniem przysięgłym;
• w przypadku niektórych Wydziałów Komunikacji wymagany jest dodatkowo dokument potwierdzający wykonanie przeglądu rejestracyjnego z polskiej stacji diagnostycznej.

8. W jaki sposób następuje płatność za samochód?

Płatność za samochód składa się z kilku etapów. W przypadku samochodu do produkcji dealer wystawia fakturę zaliczkową do 15% wartości netto pojazdu, po opłaceniu której pojazd jest zamawiany do produkcji.

W momencie dostarczenia pojazdu do dealera wystawiana jest przez niego faktura końcowa, po opłaceniu której pojazd jest przetransportowany do polski.

W Polsce należy zapłacić akcyzę, której wartość uzależniona jest od pojemności silnika i odpowiednio wynosi: 3,1% dla pojazdów z silnikiem o pojemności do 2000 ccm; 18,6% dla pojazdów z silnikiem o pojemności powyżej 2000 ccm. Następnie płacony jest podatek VAT w wysokości 23%. Do podstawy podatku VAT dolicza się akcyzę.

9. Co zwiera cena pojazdu?

Cena brutto pojazdu przedstawiona w naszej ofercie zawiera: cenę netto pojazdu; akcyzę; podatek VAT; transport pojazdu do Polski; prowizję brokerską.